Wat kunnen wiskundeonderwijs en onderwijsonderzoek voor elkaar betekenen? Deze vraag komt aan de orde tijdens de derde editie van de conferentie Onderwijs meets Onderzoek.

Op donderdag 11 oktober organiseren de NVvW, het Freudenthal Instituut, SLO en de Hogeschool Uterecht de derde aflevering van de conferentie ‘Onderwijs meets Onderzoek’. Op deze conferentie gaan wiskundeleraren en onderzoekers van wiskundeonderwijs met elkaar in gesprek over de vraag wat onderwijspraktijk en onderwijsonderzoek voor elkaar kunnen betekenen.

De openingslezing wordt dit jaar verzorgd door Paul Drijvers, die zijn openbare les uitspreekt onder de titel Hoofd in de wolken, voeten op de grond; Praktijkgericht onderzoek naar wiskundig denken in ict-rijk reken-wiskundeonderwijs.

Na afloop van de openbare les is er gelegenheid een drankje te drinken en met onderzoekers in gesprek te gaan. Dit kan aan de hand van posters, waarop onderzoekers hun belangrijkste resultaten delen. De postersessie is ieder jaar weer het bruisende hart van de conferentie.

Vervolgens zijn er drie paralelle werkgroepen en sluiten we af met een plenaire lezing door Wouter van Joolingen over Lesson Study.

Kortom: een middag om bij te zijn!
Datum: donderdag 11 oktober 2018
Tijd: 15:00 – 19:00, inloop 14:30,
Plaats: Hogeschool Utrecht
Kosten: € 75,- (voor NVvW-leden € 65,-)
Aanmelden kan hier.